top of page
Search
Writer's picturetofostotisgnoseos

Γιατί νιώθουμε ότι η ζωή είναι άδικη μαζί μας;

Είναι πράγματι έτσι η ζωή ή απλά προσπαθεί να μας διδάξει κάτι;

Πολλές φορές νιώθουμε ότι η ζωή είναι άδικη μαζί μας, ότι μας συμβαίνουν πράγματά

που δεν έπρεπε να μας συμβούν! Παραπονιόμαστε, γιατί σε μένα!

Γιατί μου συνέβη αυτό; Όλοι είναι ίδιοι! Γιατί αυτός έχει κι εγώ δεν έχω; Του έχουν έρθει όλα δεξιά! Ο καλός καλό δεν βρίσκει! Είμαι άτυχος στην ζωή…και πάει λέγοντας!!
























Photo by Louis Galvez Unsplash.com


Είναι πράγματί έτσι η ζωή ή απλά προσπαθεί να μας διδάξει κάτι;

Είμαι αλήθεια άτυχος ή απλά επειδή σκέφτομαι με αυτό το τρόπο το ελκύω και το βιώνω στην ζωή μου;

Αλήθεια σε αυτόν εκεί του ήρθαν όλα βολικά; Ή απλά επειδή δεν διαλάλησε τον πόνο του,

νομίζουμε ότι όλα έγιναν μαγικά;


Πόσες φορές ακούσαμε ότι οποίος έχει λεφτά…είναι κλέφτης, απατεώνας κ.τ.λ.!

Μα αν πιστεύεις ότι δεν είσαι όλα αυτά τότε πως θέλεις να γίνεις πλούσιος;


Γιατί αυτός έχει κι εγώ δεν έχω;

Μία σκέψη τοξική που δημιουργεί αρνητικά συναισθήματα!


Για να αναλύσουμε λίγο, τι λέμε συνειδητά ή υποσυνείδητα στο εαυτό μας…

Αυτός αξίζει και εγώ δεν αξίζω! Αυτός είναι τυχερός και εγώ όχι!


Εδώ πέφτουμε στην παγίδα της σύγκρισης!


Όλοι είναι ίδιοι! Ανακριβές!

Όχι δεν είναι ίδιοι…και το πιο απλό παράδειγμα που μπορώ ν’ αναφέρω είναι

πως αν ήταν όλοι ίδιοι θα είχαμε όλοι τα ίδια αποτυπώματα!


Τι είναι αυτό που μας κάνει να σκεφτόμαστε με αυτό τον τρόπο;


Όλα τα παραπάνω μας προκαλούν συναισθήματα.

Ξέρουμε όμως τι ακριβώς είναι το συναίσθημα;


Συναίσθημα:


1. ψυχική διέγερση που οφείλεται σε διάφορους παράγοντες, π.χ. σε ένα ευχάριστο ή δυσάρεστο γεγονός, και που προκαλεί φυσιολογικές αντιδράσεις και μπορεί να ωθεί σε δράση·

συναισθήματα είναι ο φόβος, η χαρά. η λύπη, η οργή, ο ενθουσιασμός κ.α.


2. το να αντιλαμβάνεται κανείς τον κόσμο με βάση

ψυχολογικές καταστάσεις και όχι στηριζόμενος στη λογική


Επίσης, συναίσθημα είναι μια σύνθετη υποκειμενική συνειδητή εμπειρία:

«ο συνδυασμός νοητικών και ψυχοσωματικών καταστάσεων, δεν εκφράζεται ως απλή αίσθηση, αλλά ως κάτι βαθύ, εσωτερικό, που επιδρά στο σώμα και την «ψυχή» του ατόμου»!



Ανάλυση:


Διεγείρω = προκαλώ μια αντίδραση

1. για ερέθισμα που ενεργοποιεί μια φυσική ή νοητική λειτουργία η οποία βρίσκεται σε λανθάνουσα κατάσταση ή σε αδράνεια

2. με τη συμπεριφορά μου ή με τα μέσα που χρησιμοποιώ προκαλώ ή κάνω πιο έντονο ένα συναίσθημα ή μια ψυχική κατάσταση


Υποκειμενική = που καθορίζεται από την αντίληψη ή τη γνώμη ενός ανθρώπου


Συνείδηση = είναι η νοητική δυνατότητα ενός οργανισμού η οποία του επιτρέπει, σε προέκταση των αισθήσεών του, να γνωρίζει και να κατανοεί τον εαυτό του, το περιβάλλον του, τα συμβαίνοντα γύρω του και μέσα του και να έχει το δυνατόν, την αίσθηση της «θέσης» και της σημασίας του στον κόσμο καθώς και του αντίκτυπου των πράξεων του!


Ο ανθρώπινος εγκέφαλος δεν μπορεί να καταλάβει την διαφορά ανάμεσα σε μια εμπειρία που ζούμε στη τρισδιάστατη πραγματικότητα, από μία που φανταζόμαστε ή που μας προκαλούν τα συναισθήματα μας, τα βιώνει και τα δυο ως εμπειρία!


Μήπως λοιπόν κακοποιούμε τον εαυτό μας με τις ίδιες μας τις σκέψεις;

Μήπως είμαστε θύματα των συναισθημάτων μας;

Μήπως αντιδρούμε στις καταστάσεις γύρω μας, ενώ θα ήταν ποιο ωφέλιμο να ανταποκρινόμαστε σε αυτές με έναν τρόπο πιο παρατηρητικό;


Ας γίνουμε παρατηρητές του εαυτού μας, των σκέψεων μας και των συναισθημάτων μας!

Δεν θέλουμε να ελέγξουμε τα συναισθήματά μας, χρειάζεται να τα βιώσουμε αλλά έχουμε την δυνατότητα να επιλέξουμε αν θα τ’ αφήσουμε να μας καθοδηγήσουν!


Μήπως τελικά ελκύουμε αυτό που δεν θέλουμε γιατί αυτό εκπέμπουμε;

(Φυσική…πομπός - δέκτης!)


Πως θ αλλάξει ο κόσμος γύρω μας αν δεν αλλάξουμε το τρόπο που σκεφτόμαστε, το τρόπο που συναισθανόμαστε τα πράγματα, αν δεν αλλάξουμε τα σήματα που εκπέμπουμε;


Συναισθάνομαι:

1 . νιώθω το ίδιο συναίσθημα (με άλλον), συμμερίζομαι την ψυχολογική του κατάσταση

2. έχω απόλυτη επίγνωση (ενός πράγματος), κατανοώ (κάτι) πλήρως: - την ευθύνη μου

σε αυτή την υπόθεση



Πηγή

- Λεξικό της Νέας Ελληνικής Γλώσσας (με σχόλια για την σωστή χρήση των λέξεων

Γεωργίου Δ. Μπαμπινιώτη), ΚΕΝΤΡΟ ΛΕΞΙΚΟΛΟΓΙΑΣ Ε.Π.Ε. ΑΘΗΝΑ 2002

- el.wikipedia.org


26 views0 comments

Comments


bottom of page