top of page
Search
Writer's picturetofostotisgnoseos

Πνευματική αφύπνιση!

Την λέξη πνευματικότητα την έχουμε δει και στην προσέγγιση άρθρων αλλά γρήγορα θ’ αναφέρω τις ικανότητες - δυνατότητες που συγκροτούν το πνευματικό επίπεδο ενός ατόμου! Αφύπνιση όλοι γνωρίζουμε τι είναι. Η Πνευματική αφύπνιση λοιπόν είναι όταν αναγνωρίζω τι είμαι, το είναι μου, την πραγματική μου ύπαρξη απελευθερωμένος από το εγώ. Παρατηρώ και αντιλαμβάνομαι την πραγματικότητα μέσα από τα μάτια της ύπαρξης και όχι την ψευδαίσθηση του διαχωρισμού που δημιουργεί ο νους.

Ξυπνάω την πνευματικότητά μου, ξυπνάω το πνεύμα που έχω μέσα μου, ξυπνάω την διαδικασία να αναπτύσσω ικανότητες - δυνατότητες που ανυψώνουν το πνεύμα μου…


Πως μπαίνουμε στην πνευματική αφύπνιση;


Photo by Greg Rakozy Unsplash.com


Μέσα από την παρατήρηση!


Το να είσαι παρατηρητής του εαυτού σου, δεν είναι εύκολη και σύντομη διαδικασία, χρειάζεται υπομονή και επιμονή! Απαιτεί να γνωρίσεις και ν’ αναγνωρίσεις τα λεπτά συναισθήματα, τις παρορμήσεις, τις συμπεριφορές σου.

Σε αυτή τη κατάσταση, αναπτύσσεται μία διαφορετική διαδικασία νόησης, όπου ο παρατηρητής επεξεργάζεται πλέον διαφορετικά το υλικό που του παρέχουν οι αισθήσεις, διαμορφώνοντας έννοιες, συλλογισμούς και κρίσεις.


Αλλά ποιος είναι ο παρατηρητής; Ο παρατηρητής είσαι εσύ, ο πραγματικός σου εαυτός!

Η ουσία της ανθρώπινης ύπαρξης σου! Η ανθρώπινη ύπαρξη που έχει σώμα, έχει μυαλό,

έχει πνεύμα και είναι ψυχή! Όταν ο παρατηρητής ενεργοποιηθεί μπορεί πλέον να επιλέξει συνειδητά ποιος θέλει να είναι! Πως θέλει να συμπεριφέρεται, τι θέλει να λέει, τι θέλει να σκέφτεται, από ποιο πνεύμα θέλει κάθε στιγμή να αντλεί δύναμη!


Συνείδηση:

- Η ξεκάθαρη γνώση και αίσθηση που έχει κανείς.

- Η άμεση αντίληψη που έχει το υποκείμενο για τις ψυχικές ενέργειές του (αντιλήψεις, σκέψεις, επιθυμίες), που εκπορεύονται από αυτό και που με την απήχησή τους επιστρέφουν σε αυτό.

- Η κατάσταση στην οποία βρίσκεται ένα άτομο, όταν έχει πλήρη λειτουργία των αισθήσεων και πνευματική διαύγεια.

- Η σαφής γνώση που έχει το υποκείμενο για τον εαυτό του και για τον κόσμο που το περιβάλλει και από τον οποίο μπορεί να αντιδιαστέλλεται η συνθετική λειτουργία που επιτρέπει σε ένα υποκείμενο να συλλαμβάνει διανοητικά την κατάσταση στην οποία βρίσκεται κάθε φορά με τη βοήθεια της γνώσης της προσωπικότητάς του και να αποκτά ιδέα για τη μελλοντική του κατάσταση.

- Η ικανότητα κάποιου να αποκτά γνώση για τoν εαυτό τoυ, η οποία τον διακρίνει από τους άλλους.


Όταν λοιπόν έχω συνειδητά ή υποσυνείδητα την αντίληψη, την πεποίθηση ότι δεν μπορώ να κάνω τα όνειρα μου πραγματικότητα δηλαδή έχω χαμηλή αυτοπεποίθηση, αυτό ασκεί μία επίδραση στην ύπαρξη μου, προκαλώντας αντιδράσεις μέσα μου, γύρω μου στην ζωή μου, που επιστρέφουν σ’ εμένα!

Τα χαρμόσυνα νέα όμως είναι ότι η πνευματική αφύπνιση μπορεί να επιτευχθεί από όλους!


ΣΧΟΛΙΟ: Οι πράξεις, τα λόγια, οι αντιδράσεις και η συμπεριφορά μας κυμαίνονται από πλευράς συνειδητότητας. Συνειδητής γνώσεως. Μια ενέργεια ή αντίδρασή μας μπορεί να είναι ασυνείδητη, να τελείται δηλ. χωρίς να έχουμε συνείδηση, χωρίς γνώση ή αίσθηση του τι κάνουμε - μπορεί να είναι υποσυνείδητη, να έχουμε ασαφή, συγκεχυμένη ή περιορισμένη συνείδηση τού τι κάνουμε. Ενσυνείδητη ή συνειδητή είναι η πράξη που γίνεται με πλήρη συνείδηση, γνώση, επίγνωση και αίσθηση τού τι κάνουμε.

Ας σημειωθεί ότι κατά τους ειδικούς, η ουσιαστική διαφορά έγκειται όχι τόσο στη γνώση όσο στην πρόθεση που έχουμε για κάτι, πόσο δηλ. oι προθέσεις είναι σαφείς και ξεκάθαρες (συνειδητός / ενσυνείδητος), ασαφείς ή αδιαμόρφωτες (υποσυνείδητος) ή ανύπαρκτες (ασυνείδητος).


Η πρόθεση, η οποία πλέον γίνεται αντιληπτή από έναν ενεργοποιημένο παρατηρητή παίζει σημαντικό παράγοντα στην ζωή μας και στην καθημερινότητα μας, στους ανθρώπους που συναντάμε, στα γεγονότα που διαδραματίζονται… (πρόθεση = η διάθεση, η θέληση, η επιθυμία κάποιου να κάνει Kαλές / κακές / αγαθές προθέσεις. Η οποία όμως επηρεάζεται από το συνειδητό και το υποσυνείδητό μας).

Ποιος επιλέγεις λοιπόν συνειδητά να είσαι; Ποια επιλέγεις να γίνεται η κινητήριος δύναμη, στις πράξεις σου, στην ζωή σου, στις σχέσεις σου και στις σκέψεις σου; Ποιο είναι το πνεύμα από το οποίο επιλέγεις να σε διακατέχει;



Κείμενο: Λαγγαδίτη Μαρία

Επιμέλεια: Άντα Κυριαζή


Πηγές:

www.pathwaytohappiness.com

el.wikipedia.org

Η Δύναμη του τώρα, Eckhart Tolle, Εκδόσεις Πεδίο.

Η Σχολή των Θεών, Elio D' Anna, Εκδόσεις Διόπτρα

13 views0 comments

Comments


bottom of page